Prateći suvremene ekološke trendove s ciljem upoznavanja novih tehnologija i njihove buduće primjene u javnom gradskom prijevozu u Zagrebu, u ZET je na testiranje stigao baterijsko-električni gradski autobus IVECO Crossway Low Entry City Elec.
Riječ je o niskopodnom autobusu na električni pogon, dužine 13 metara, s kapacitetom od 37 sjedećih i 29 stajaćih mjesta. Opremljen je klimatizacijskim sustavom, video nadzorom, usb priključcima u putničkom prostoru, kao i rampom za olakšani pristup osobama s invaliditetom. Od sustava koji dodatno povećavaju razinu sigurnosti putovanja, vozilo je između ostalog, opremljeno sustavom za kontrolu mrtvog kuta, kamerom za vožnju unatrag, kao i sustavom za prikaz ograničenja brzine. Pogoni ga elektromotor snage 310 kw, a predviđena je i mogućnost brzog punjenja putem pantografa.
Putnici se ovim električnim autobusom mogu voziti na sljedećim linijama:
Riječ je o niskopodnom autobusu na električni pogon, dužine 13 metara, s kapacitetom od 37 sjedećih i 29 stajaćih mjesta. Opremljen je klimatizacijskim sustavom, video nadzorom, usb priključcima u putničkom prostoru, kao i rampom za olakšani pristup osobama s invaliditetom. Od sustava koji dodatno povećavaju razinu sigurnosti putovanja, vozilo je između ostalog, opremljeno sustavom za kontrolu mrtvog kuta, kamerom za vožnju unatrag, kao i sustavom za prikaz ograničenja brzine. Pogoni ga elektromotor snage 310 kw, a predviđena je i mogućnost brzog punjenja putem pantografa.
Putnici se ovim električnim autobusom mogu voziti na sljedećim linijama:
- četvrtak, 5. listopada - linija 114 (Ljubljanica - Prečko) - do 19:50 sati,
- petak, 6. listopada - linija 114 (Ljubljanica - Prečko),
- subota i nedjelja, 7. i 8. listopada - linija 113 (Llubljanica - Jarun)
- ponedjeljak, 9. listopada - linije 102 (Britanski trg - Mihaljevac) i 103 (Britanski trg - Kraljevec),
- utorak, 10. listopada - linija 124 (Črnomerec - Gornji Stenjevec) - neće biti na liniji u vremenu od 11 do 18 sati.
- srijeda, 11. listopada - linija 101 (Britanski trg - Gornje Prekrižje)
- četvrtak, 12. listopada - linija 114 (Ljubljanica - Prečko)
- petak, 13. listopada - linija 124 (Črnomerec - Gornji Stenjevec)
- subota i nedjelja, 14. i 15. listopada - linija 113 (Ljubljanica - Jarun)
Osim doprinosa ekologiji, dodatne prednosti vozila ne električni pogon su također tiši rad, kao i manje vibracije unutar vozila, čime se doprinosi i udobnosti putovanja.
Svakako, prednost za pružatelje usluge javnog prijevoza poput ZET-a je i smanjenje troškova održavanja, budući da ovakvi autobusi u odnosu na autobuse pogonjene fosilnim gorivima ne zahtijevaju servisne aktivnosti koje su uobičajene na autobusima na fosilna goriva.
Na ovaj način ZET se intenzivno priprema za uvođenje novih tehnologija u sustav javnog gradskog prijevoza u Zagreba i nastavlja ispitivati nove tehnologije u realnim uvjetima kako bi se pobliže detektirale njihove prednosti, kao i eventualni nedostaci.