Električni autobus IVECO Crossway LE u ZET-u na testiranju

Električni autobus IVECO Crossway LE u ZET-u na testiranju
Prateći suvremene ekološke trendove s ciljem upoznavanja novih tehnologija i njihove buduće primjene u javnom gradskom prijevozu u Zagrebu, u ZET je na testiranje stigao baterijsko-električni gradski autobus IVECO Crossway Low Entry City Elec.

Riječ je o niskopodnom autobusu na električni pogon, dužine 13 metara, s kapacitetom od 37 sjedećih i 29 stajaćih mjesta. Opremljen je klimatizacijskim sustavom, video nadzorom, usb priključcima u putničkom prostoru, kao i rampom za olakšani pristup osobama s invaliditetom. Od sustava koji dodatno povećavaju razinu sigurnosti putovanja, vozilo je između ostalog, opremljeno sustavom za kontrolu mrtvog kuta, kamerom za vožnju unatrag, kao i sustavom za prikaz ograničenja brzine. Pogoni ga elektromotor snage 310 kw, a predviđena je i mogućnost brzog punjenja putem pantografa.

Putnici se ovim električnim autobusom mogu voziti na sljedećim linijama:
 
  • četvrtak, 5. listopada -  linija 114 (Ljubljanica - Prečko) - do 19:50 sati,
  • petak, 6. listopada -  linija 114 (Ljubljanica - Prečko),
  • subota i nedjelja, 7. i 8. listopada -  linija 113 (Llubljanica - Jarun)
  • ponedjeljak, 9. listopada -  linije 102 (Britanski trg - Mihaljevac) i 103 (Britanski trg - Kraljevec),
  • utorak, 10. listopada - linija 124 (Črnomerec - Gornji Stenjevec) - neće biti na liniji u vremenu od 11 do 18 sati.
  • srijeda, 11. listopada -  linija 101 (Britanski trg - Gornje Prekrižje)
  • četvrtak, 12. listopada -  linija 114 (Ljubljanica - Prečko)
  • petak, 13. listopada - linija 124 (Črnomerec - Gornji Stenjevec)
  • subota i nedjelja, 14. i 15. listopada -  linija 113 (Ljubljanica - Jarun)

Osim doprinosa ekologiji, dodatne prednosti vozila ne električni pogon su također tiši rad, kao i manje vibracije unutar vozila, čime se doprinosi i udobnosti putovanja.

Svakako, prednost za pružatelje usluge javnog prijevoza poput ZET-a je i smanjenje troškova održavanja, budući da ovakvi autobusi u odnosu na autobuse pogonjene fosilnim gorivima ne zahtijevaju servisne aktivnosti koje su uobičajene na autobusima na fosilna goriva.
 
Na ovaj način ZET se intenzivno priprema za uvođenje novih tehnologija u sustav javnog gradskog prijevoza u Zagreba i nastavlja ispitivati nove tehnologije u realnim uvjetima kako bi se pobliže detektirale njihove prednosti, kao i eventualni nedostaci.
Top