1.faza modernizacije tramvajske infrastrukture u gradu Zagrebu

20. prosinca 2024.

1.faza modernizacije tramvajske infrastrukture u gradu Zagrebu

1.faza modernizacije tramvajske infrastrukture u gradu Zagrebu


Naziv projekta: 1. faza modernizacije tramvajske infrastrukture u gradu Zagrebu, "KK.07.4.2.27.0001"
  • Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt „1. faza modernizacije tramvajske infrastrukture u gradu Zagrebu“ sklopljen je 10. lipnja 2019. godine.
  • Ukupna vrijednost projekta: 34.459.197,88 EUR (259.632.826,46 HRK fiksni tečaj konverzije 1 EUR = 7,53450 HRK)
  • Ukupno prihvatljivi troškovi projekta: 27.542.410,81 EUR (207.518.294,28 HRK fiksni tečaj konverzije 1 EUR = 7,53450 HRK)
  • EU sufinanciranje: 23.411.049,19 EUR (176.390.550,14 HRK fiksni tečaj konverzije 1 EUR = 7,53450 HRK)
  • Izvor financiranja: 85% Kohezijski fond + 15 % proračun RH
  • Razdoblje provedbe: 01.12.2016. - 31.12.2023.

KRATKI OPIS PROJEKTA:
Projekt modernizacije tramvajske infrastrukture u Gradu Zagrebu, njegova prva faza, obuhvaća radove na modernizaciji 11 dionica tramvajske pruge ukupne dužine 8,19 km i tri ispravljačke stanice (Patačićkina, Daničićeva, Zvijezda) te izradu analize razvoja tramvajskog prometa Grada Zagreba s ciljem osiguranja sigurnijeg i efikasnijeg javnog prijevoza te povećanja učinkovitosti sustava javnoga gradskog prometa.

CILJEVI I OČEKIVANI REZULTATI PROJEKTA:
Provedbom Projekta povećat će se učinkovitost sustava javnoga gradskog prometa, što će utjecati na povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu, odnosno na smanjenje udjela prometovanja osobnih automobila te, u konačnici, dovesti do smanjenja negativne emisije CO2.

Sklopljen Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za II. fazu projekta ''1. faza modernizacije tramvajske infrastrukture u gradu Zagrebu'' 

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za II. fazu projekta ''1. faza modernizacije tramvajske infrastrukture u gradu Zagrebu'', sklopljen je u četvrtak, 18. srpnja između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI), Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) i Zagrebačkog električnog tramvaja kao korisnika bespovratnih sredstava.
 
Projekt 1.faza modernizacije tramvajske infrastrukture u gradu Zagrebu - II. faza projekta

Projekt II. faze modernizacije tramvajske infrastrukture predstavlja nastavak aktivnosti započetih u okviru I. faze projekta, čija je provedba započela potpisom ugovora u lipnju 2019. godine.
Ukupna vrijednost I. faze iznosila je 34 milijuna eura, od čega je 27 milijuna eura predstavljalo prihvatljive troškove i to:
  • 85% sufinancirano iz fondova Europske unije (23,4 milijuna eura)
  • 15% iz državnog proračuna Republike Hrvatske (3,6 milijuna eura)
Zbog izvanrednih okolnosti koje su nastupile uslijed pandemije i potresa, radovi na modernizaciji ispravljačkih stanica nisu mogli biti dovršeni u planiranom roku do 31. prosinca 2023. U skladu s time, projektu je odobreno faziranje provedbe, čime je omogućeno nastavljanje projekta kroz II. fazu, s novim rokom završetka do 30. lipnja 2027. godine.
U II. fazu prenesen je iznos od 10,3 milijuna eura, od čega 8,3 milijuna eura čine prihvatljivi troškovi i to:
  • 7 milijuna eura iz fondova EU (85%)
  • 1,3 milijuna eura iz državnog proračuna RH (15%)
Ugradnja nove opreme u ispravljačke stanice

Radovi na modernizaciji elektroopreme  u dvije ispravljačke stanice uspješno su dovršeni:
  • IS Zvijezda
  • IS Daničićeva
Vrijednost izvedenih radova:
  • IS Zvijezda: cca 800.000 EUR (bez PDV-a)
  • IS Daničićeva: cca 1,3 milijuna EUR (bez PDV-a)
Za obje lokacije odobrena je pravomoćna uporabna dozvola, a radove je izvodila Zajednica gospodarskih subjekata Končar INEM d.o.o. i HELB d.o.o.

Za IS Zvijezda izdana je uporabna dozvola, KLASA: UP/I-361-05/23-01/000750, URBROJ: 251-10-22-1/016-24-0015, s danom 18.10.2024., koja je postala pravomoćna 15.10.2024. godine.
Za IS Daničićeva izdana je uporabna dozvola 12. lipnja 2025. godine., KLASA: UP/I-361-05/25-01/000235, URBROJ: 251-10-23-2/008-25-0008).

U ožujku 2025. godine potpisan je ugovor za modernizaciju ispravljačke stanice Patačićkina, čime je započela i posljednja faza ugradnje opreme u okviru ovog projekta.
  • Vrijednost ugovora: 2,3 milijuna EUR (bez PDV-a)
  • Ugovaratelj: AP-Sustavi napajanja d.o.o.
  • Izvođač je uveden u posao, a završetak radova predviđen je do kraja 2026. godine.

Zamjena kabelske mreže

 
Završeni su radovi na zamjeni dotrajale podzemne kabelske infrastrukture na sljedećim lokacijama:
  • Cjelokupna zamjena kabelske mreže iz IS Patačićkina
  • Djelomična zamjena kabelske mreže iz IS Daničićeva
Radove je izvodila tvrtka Tehno-elektro d.o.o., a ukupna vrijednost radova na obje ispravljačke stanice iznosi 4,1 milijun EUR (bez PDV-a).


U sklopu modernizacije ispravljačke stanice Daničićeva, završeni su radovi na zamjeni dotrajale kabelske mreže u širem području obuhvata napajanja obuhvaćaju sljedeće ulice i lokacije:
  • dio Ilice
  • Selska cesta
  • Prilaz baruna Filipovića
  • Vodovodna ulica
  • Ulica Gjure Čanića
  • Ulica Matka Talovca
  • Dio Hanuševe ulica
  • Trg Francuske republike
  • Ulica grada Mainza

Sudionici u projektu:


Naručitelj: Zagrebački električni tramvaj d.o.o.
Stručni nadzor i Koordinator II: Zajednica gospodarskih subjekata: ZEM NADZOR d.o.o., ZIV-TICA d.o.o., GEO-INFORMATIČKI STUDIO d.o.o
Projektant na ugradnji opreme: Končar - Elektronika i informatika d.o.o.
Projektant na zamjeni kabelske mreže: Projektni biro Naglić d.o.o., glavni projektant Mario Šulc dipl.ing.el.
Voditelj projekta: Growth strategies d.o.o.

Sljedeći koraci:

Uskoro se očekuje pokretanje postupka javne nabave za:
  • Dovršetak zamjene kabelske mreže u preostalom dijelu obuhvata IS Daničićeva
  • Zamjenu kompletne kabelske mreže iz IS Zvijezda

Modernizacija 11 dionica tramvajske pruge
 
S obzirom na loše stanje tramvajske pruge, ZET je početkom 2017. godine započeo radove na 11 dionica tramvajske pruge. Modernizirane su sljedeće dionice:
 
  1. Mihaljevac - Gračansko Dolje (duljina 5.179 m)
  2. Selska cesta od   Horvaćanske do Jadranskog mosta (duljina  949 m)
  3. Jurišićeva od Draškovićeve do Petrinjske ulice (duljina 742 m)
  4. Maksimirska od Bukovačke do Kvaternikovog trga (duljina 2.230 m)
  5. Raskrižje  Savska - Vodnikova - Jukićeva (duljina 597 m)
  6. Savska cesta (duljina 1.557 m)
  7. Ilica od Franskopanske do Rep.Austrije (duljina 1.887 m)
  8. Vlaška od Bauerove do Kvaternikovag trga (duljina 901 m)
  9. Ilica od Rep.Austrije do 100 m pred Domobranskom ul.(duljina 1.630 m)
  10. Raskižje Ilice i Rep.Austrije (duljina 345 m)
  11. Raskrižje Držićeve i Branimirove (duljina 370 m)

Svi radovi su uspješno završeni  krajem srpnja 2019. godine.
 
U okviru Projekta uključena je  i izrada Studije razvoja tramvajskog prometa u Gradu Zagrebu. Studiju je izradio Građevinski fakultet Sveučilišta. Studiju čine četiri elaborata:
 
  • Elaborat 1.  Analiza stanja tramvajskog prometa
  • Elaborat 2.  Analiza stanja kontaktne mreže
  • Elaborat 3. Analiza stanja ispravljačkih stanica
  • Elaborat 4.  Analiza tramvajskog sustava grada   Zagreba
Studija je izrađena i u srpnju 2020.godine isporučena ZET-u.

Projekt sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda.

Top